Nacházíte se zde: Úvod / Novinky / Nefunkční přihlášení? Čtěte!

Nefunkční přihlášení? Čtěte!

Pokud máte problémy s přihlášením do některých služeb, přečtěte si, prosím, tento postup.

V pátek při update IdM byla nasazena i funkcionalita, u které jsem si neuvědomil dopad a neupozornil jsem na ni uživatele - vynucení změny defaultního hesla.

Co se stalo: uživatelé s nezměněným defaultním heslem "vypadli" z LDAP-u a nemohli se přihlásit k webovým službám a současně byl do domény AD zaslán příznak, že si takoví uživatelé mají okamžitě změnit heslo.

LDAP jsme vrátili v neděli odpoledne do původního stavu, takže přihlašování k webovým apllikací od té doby funguje.

Co se ale stalo v AD: uživatel, který se hlásí do domény, je okamžitě požádán o změnu hesla. Tím si změní heslo i k e-mailu a k webovým službám. Zde je ale jasné, že proběhla změna hesla.

Zákeřnější je to v případě, kdy se uživatel na PC do domény nehlásí, ale využívá služeb Office365. Office365 mu přihlášení nedovolí, protože má u účtu příznak, že si musí změnit heslo. Zde je nutné postupovat takto:

Ve webovém prohlížeči si otevřít stránku https://openidm.jcu.cz , kde je možné se přihlásit uživatelským jménem (bez zavináče a domény, pouze uživatelské jméno!) a starým heslem. Systém Vás následně provede změnou hesla. Tím si ale změníte heslo i k e-mailu a k webovým službám (STAG, MIS, OBD, Verso apod.)!

Prosím, vytvořte si heslo, které obsahuje alespoň tři z těchto čtyř znaků:

  1. Velká písmena
  2. Malá písmena
  3. Číslice
  4. Speciální znaky, jako pomlčka, středník, tečka apod.

Velmi se omlouvám za způsobené problémy.

Zdraví

Jan Marek

Novinky / Upozornění
nedostupnost systému iFIS Dobrý den, z důvodu včerejší havárie databázového serveru je dočasně nedostupný systém iFIS. Na opravě intenzivně pracujeme. Omlouváme se za komplikace.
upgrade iFIS Ve dnech 13.9. až 15.9.2018 proběhne upgrade iFIS a po tuto dobu nebude funkční. Bude omezena či ovlivněna funkcionalita dalších aplikací jako např. IPS, SafeQ, AMI…
Nefunkční přihlášení? Čtěte! Pokud máte problémy s přihlášením do některých služeb, přečtěte si, prosím, tento postup.
Další novinky...
Nadcházející události
Pozvánka na Fujitsu Day 2018 31.05.2018 08:45 - 16:30
Pozvánka na Seminář o IPv6 2018 06.06.2018 09:00 - 17:00 — Posluchárna 256, ČVUT FEL, Technická 2, Praha 6
Nadcházející události...
Pracoviště HelpDesk CIT

Otevírací doba:

Po  7.00 - 12.00   13.00 - 17.00

Út   7.00 - 12.00   13.00 - 17.00

St   7.00 - 12.00   13.00 - 17.00

Čt   7.00 - 12.00   13.00 - 17.00

Pá  7.00 - 12.00   13.00 - 17.00

 

Ve dnech 24. - 25.5. z provozních důvodů otevřeno pouze do 15.00

 

Kontakt:

Telefon: 38 777 1234

E-mail: helpdesk@rt.jcu.cz


Více informací ZDE