Nacházíte se zde: Úvod / Často kladené dotazy / FAQ - SafeQ - tisk a kopírování

FAQ - SafeQ - tisk a kopírování

Zobrazit nebo skrýt odpověď Je možné nainstalovat si klienta SafeQ pro tisk na školních tiskárnách i do svého počítače?
Např. můj notebook mám připojený přes wifi do sítě eduroam a chci si z něj přímo něco vytisknout na zařízení v knihovně nebo na PC-lab Bobík.

Ano, je to možné.

Nejprve do svého PC nainstalujte port pro tiskárnu. Ovladač pro něj naleznete na \\store.jcu.cz\app\instal\printer_driver\SafeQ Client 2.11 JU.zip. Soubor stáhněte, rozbalte a nainstalujte spuštěním souboru Install.exe (budete potřebovat oprávnění správce počítače).

Po instalaci bude do seznamu portů tiskáren přidán SafeQ Secure Port s následujícími nastaveními: IP adresa SafeQ serveru je 160.217.6.122, výchozí nastavení identifikace vlastníka úlohy - použije se uživatel v době tisku úlohy přihlášený na PC. Toto nastavení je možné změnit v konfiguraci portu.

Při instalaci tiskárny přidejte místní tiskárnu, vyberte port SafeQ Secure Port (viz výše), příp. nastavte identifikaci, uživatele, který na server posílá úlohu (např. vlastník, nebo text a zadejte svoje username na JU). Jako ovladač zařízení můžete použít některý z těch, které odpovídají zařízení od Konica Minolty, které zde nejčastěji používáme (C224e, C227).

Vytiskněte zkušební stránku na nové tiskárně.

Na serveru SafeQ (k přihlášení použijte vaše uživatelské jméno a heslo z IDM) nebo na terminálu SafeQ přímo u tiskárny zkontrolujte, zda vidíte novou úlohu, která čeká na vytisknutí.

Zobrazit nebo skrýt odpověď Pokladní místa systému SafeQ
Kde jsou pokladny pro vložení peněz do systému SafeQ?

Systém SafeQ je napojen na interní platební systém JU (IPS). Pro dobití účtu IPS využijte:

Webové rozhraní IPS pro běžné uživatele je dostupné také po přihlášení v portálu STAG.

Zobrazit nebo skrýt odpověď Kde naleznu přehled vytížení jednotlivých zařízení v systému SafeQ?

Přehled provozu jednotlivých zařízení, přehled dobíjení a čerpání kreditu a další informace můžete získat v SafeQ - při vstupu je nutné se přihlásit jako uživatel s odpovídajícími právy. Pravidelně jsou odpovědným osobám provozovatelů služeb a na ekonomické odd. rektorátu zasílány měsíční přehledy s počty kopírovaných a natisknutých stran.

Zobrazit nebo skrýt odpověď Jak nastavit tisk přes SafeQ z linuxu?

Jde to i bez SafeQ klienta:

  1. Je nutné být v systému (ve vašem linuxu) přihlášen pod uživatelským jménem, jež je shodné s tím, které máte přiděleno na JU.
  2. Přidá se nová tiskárna - typ Konica Minolta C353 PS (nebo jiná dle typu tiskárny, kde budete tisknout).
  3. Nastaví se
  • protokol: LPD
  • server: safeq.jcu.cz
  • tiskova fronta: secure
  • adresa: lpd://safeq.jcu.cz/secure
Zobrazit nebo skrýt odpověď Je možné tisknout přes SafeQ také z MacOS?

Ano, stáhněte si SafeQ klienta z disku \\archive.jcu.cz\public\SafeQ (tento disk je dostupný jen ze sítě JU).

V balíčku naleznete i manuál.

Zobrazit nebo skrýt odpověď Mohu někde vidět přehled mých vytisknutých úloh?

Ano, ve webovém rozhraní SafeQ: https://safeq.jcu.cz

Zobrazit nebo skrýt odpověď Je možné poslat úlohu k tisku do SafeQ z mého mobilního zařízení?

Ano, na SafeQ server můžete odeslat úlohu k tisku z jakéhokoliv zařízení, na kterém funguje webový prohlížeč nebo e-mailový klient:

  1. Odeslání úlohy do SafeQ pomocí webového prohlížeče:
    • přihlaste se do webového rozhraní na adrese: https://safeq.jcu.cz/m/
    • nahrajte svou tiskovou úlohu - soubor, který chcete vytisknout
  2. Odeslání úlohy do SafeQ pomocí e-mailu:
    • vytvořte e-mail, do jehož přílohy vložte soubor, který chcete vytisknout
    • odešlete e-mail na adresu mail-print@jcu.cz
    • POZOR: e-mailová adresa odesilatele se musí shodovat s vaší univerzitní tzv. korporátní adresou, aby byl správně identifikován uživatel

 

Akce dokumentů

Novinky / Upozornění
Výpadek iFIS
Nový telefonní server Nový telefonní server byl zprovozněn v sobotu 26.8.2017. Prosím, hlaste problémy s funkčností.
Další novinky...
Pracoviště HelpDesk CIT

Otevírací doba:

Po: 7.00 - 12.00 13.00 - 17.00

Út:  7.00 - 12.00 13.00 - 17.00

St:  7.00 - 12.00 13.00 - 17.00

Čt:  7.00 - 12.00 13.00 - 17.00

Pá: 7.00 - 12.00 13.00 - 17.00

 

Otevírací doba pro kombinované studium:

2.12.   7.00 - 16.00 pro absolutní nezájem zrušeno

9.12.   7.00 - 16.00 pro absolutní nezájem zrušeno

 

Kontakt:

Telefon: 38 777 1234

E-mail: helpdesk@rt.jcu.cz


Více informací ZDE