Nacházíte se zde: Úvod / Často kladené dotazy / FAQ - IPS (Interní platební systém)

FAQ - IPS (Interní platební systém)

Zobrazit nebo skrýt odpověď Kde se nacházejí dobíjecí automaty IPS?
Zobrazit nebo skrýt odpověď Jak mohu dobít svůj účet v IPS?
Je několik možných způsobů:
  • vložení hotovosti pomocí dobíjecího automatu SafeQ (jejich přehled je ZDE)
  • vložení hotovosti do pokladny (jejich přehled je ZDE)
  • bezhotovostní převod na účet JU (v uživatelském rozhraní pro běžné uživatele - dostupné ZDE nebo po přihlášení do portálu STAG na záložce IPS) objevíte informace o bankovním převodu na účet IPS)
  • inkasem z vašeho bankovního účtu - informace pro povolení inkasa naleznete také v uživatelském rozhraní pro běžné uživatele (dostupné ZDE nebo po přihlášení do portálu STAG na záložce IPS) - v tomto rozhraní můžete nastavit parametry účtu a povolit pravidelná inkasa z vašeho bankovního účtu (nezapoměňte na vašem bankovním účtu povolit inkasování pro účet IPS na JU) - inkasování se pak provádí 1-krát měsíčně dorovnáním výše vašeho účtu IPS na vámi zvolenou částku - ke generování inkasních příkazů dochází 15. dne v měsíci, ale POZOR: peníze jsou na účet v IPS většinou připsány až o cca týden později, tj. až 22. den v měsíci!
Zobrazit nebo skrýt odpověď Na účtu jsem měl ještě 150 Kč a najednou mi terminál při tisku nebo kopírování hlásí, že mám nedostatečný kredit.

Podívejte se na váš účet IPS přes rozhraní pro běžné uživatele. Je pravděpodobné, že na vašem účtu IPS došlo k prioritní blokaci částky z jiného IS, např. z knihovního systému Aleph za zpozdné, které dlužíte v knihovně. V tom případě na svém účtu uvidíte výši blokované částky a v přehledu transakcí přímo transakci, která tuto blokaci provedla. Pokud došlo k prioritní blokaci z nějakého IS, je nutné navštívit pracoviště, kde tuto prioritní blokaci mohou odstranit (typicky tím, že uhradíte dluh). Např. pokud došlo k blokaci za neuhrazené zpozdné z knihovního systému Aleph, navštivte Akademickou knihovnu JU a vyřiďte tam na místě odblokování.

Zobrazit nebo skrýt odpověď Jak poznám, že mám platnou kartu IPS?

Poznáte to v rozhraní IPS pro běžné uživatele.

Zobrazit nebo skrýt odpověď Nemám vůbec ID kartu JU. Mohu používat účet IPS?
Které operace s účtem IPS mohu provádět?

I bez platné ID karty je možné používat váš účet IPS. Nebudete moci využít ty služby, kde je vyžadováno přiložení platné ID karty (tisky a kopírování přes SafeQ, dobíjení pomocí dobíjecích automatů, nákupy v prodejně skript,...).

Pokud budete platným uživatelem na JU, můžete i bez ID karty používat aplikace, k nimž se přihlásíte pomocí korporátního hesla (hlavní heslo v IDM), tedy i rozhraní IPS pro běžné uživatele, případně další aplikace.

Zobrazit nebo skrýt odpověď Jsem student na JU a na JU také pracuji. Mám tedy dva účty IPS nebo jeden? Jsem považován za studenta nebo zaměstnance?
A co když mám na JU dvě různá studia?

Každý uživatel má jen jeden účet IPS. Pokud je uživatel současně studentem i zaměstnancem JU, je brán ve vztahu k IPS jako zaměstnanec.

Zobrazit nebo skrýt odpověď Nelze dobít účet v dobíjecím automatu
Nemohu dobít účet v dobíjecím automatu, objeví se hlášení "Neznámá karta".

Pravděpodobně vypršela platnost karty. Je nutné dojít na Kartové centrum (v budově Auly JU Bobík) a kartu si nechat prodloužit.

Zobrazit nebo skrýt odpověď Na účtu IPS mám ještě peníze a přesto nemohu kopírovat?
Terminál u kopírky mi ukazuje, že mám na účtu IPS ještě 95 Kč a přesto nemohu zkopírovat ani jednu stránku za 1,50 Kč!!! Proč?

Patrně chcete kopírovat na barevné kopírce, která umí formát A3. Nová verze systému SafeQ je naprogramována tak, že před zpřístupněním kopírování hlídá výši kreditu. Aby mohl uživatel kopírovat, musí mít na svém účtu minimálně 10x tolik, kolik činí na dané kopírce cena nejdražší kopie. JU požaduje po dodavateli možnost snížit na minimum tento limit v další verzi software.

Příklad 1: Na kopírce, která umí kopírovat barevně do velikosti A3 je nastavena cena 5 Kč za jednu stranu A4 barevně a 10 Kč za 1 stranu A3 barevně. Uživatel musí mít pro kopírování na této kopírce minimálně 10x 10 Kč = 100 Kč.

Příklad 2: Na kopírce, která umí kopírovat jen černobíle do velikosti A4 je nastavena cena 1,50 Kč za jednu stranu A4. Uživatel musí mít pro kopírování na této kopírce minimálně 10x 1,50 Kč = 15 Kč.

Zobrazit nebo skrýt odpověď Kde se nacházejí pokladny IPS a jaká je jejich provozní doba?
Jaké operace s účtem IPS tyto pokladny umožňují a jaká je jejich provozní doba?

 

011 Hlavní pokladna REK (Rektorát, 3. patro 006, Studentská 31a, ČB) - Bedriová Pavlína:

  • Po 9,30 - 12,00 13,00 - 15,00
  • St 9,30 - 12,00 13,00 - 15,00
  • Pá 9,30 - 12,00
  • vklad hotovosti


014 Pokladna REK (HelpDesk CIT, Studentská 23, ČB) - Vejskrab Petr:

  • Po-Pá 7-17 hod.
  • vklad i výběr hotovosti
  • vybití účtu IPS


015 Pokladna REK (HelpDesk CIT, Studentská 23, ČB) - Reindlová Ždímalová Michaela:

  • Po-Pá 7-17 hod.
  • vklad i výběr hotovosti
  • vybití účtu IPS


021 Pokladna menza KaM (Menza, Studentská 797, ČB) - Hlavicová Jiřina:

  • Po-Út 11.00-13.30 hod.
  • St-Pá 11.00-12.30 hod
  • vklad hotovosti


022 Pokladna menza KaM na TF (TF, Kněžská 8, ČB) - Jarolímková Jana:

  • Po 11-13 hod.
  • St 11-13 hod.
  • vklad hotovosti


031 Pokladna PF (PF, Jeronýmova 10, ČB) - Knotková Zdeňka:

  • Po-Čt 8.30-11.00, 13.00-15.00 hod
  • Pá 8.30 - 11.00 hod.
  • vklad hotovosti


041 Pokladna TF (TF, Kněžská 8, ČB) - Šandová Dana:

  • Po 9.00-11.00 hod.
  • St 9.00-12.00 hod.
  • Pá 9.00-11.00 hod.
  • vklad hotovosti


061 Pokladna PŘF (PřF, Branišovská 31, 3.p., ČB) - Bílková Růžena Marie:

  • Po-Pá 7.30-11.30 hod.
  • vklad hotovosti


072 Pokladna ZSF (ZSF, Jírovcova 24, ČB) - Chmelová Zdeňka:

  • Po 8.00-15.00 hod.
  • Út 8.00-15.00 hod.
  • St 8.00-16.00 hod.
  • Čt 10.00-15.00 hod.
  • Pá 8.00-15.00 hod.
  • vklad hotovosti
Zobrazit nebo skrýt odpověď Přerušil jsem studium a na účtu IPS mám ještě nějaké prostředky. Budu je moci použít po ukončení přerušení?
Mám přitom jediné studium na JU.

Pokud při neuplyne doba delší 3 let, můžete po ukončení přerušení své prostředky na účtu IPS opět použít. Pokud byste měl/a přerušeno déle než 3 roky, budou prostředky z vašeho účtu zaúčtovány ve prospěch ostatních výnosů JU.

Akce dokumentů

Novinky / Upozornění
Nový telefonní server Nový telefonní server byl zprovozněn v sobotu 26.8.2017. Prosím, hlaste problémy s funkčností.
Další novinky...
Pracoviště HelpDesk CIT

Otevírací doba:

Po: 7.00 - 12.00 13.00 - 17.00

Út:  7.00 - 12.00 13.00 - 17.00

St:  7.00 - 12.00 13.00 - 17.00

Čt:  7.00 - 12.00 13.00 - 17.00

Pá: 7.00 - 12.00 13.00 - 17.00

 

Otevírací doba pro kombinované studium:

21.10. 7.00 - 16.00

4.11.   7.00 - 16.00

11.11.  7.00 - 16.00

25.11.  7.00 - 16.00

2.12.   7.00 - 16.00

9.12.   7.00 - 16.00

 

Kontakt:

Telefon: 38 777 1234

E-mail: helpdesk@rt.jcu.cz


Více informací ZDE